Saturday, January 3, 2015

| Inspirasi dari seorang ABAH |

Coretan untukmu abah yang sangat dikagumi..
Cukuplah menjadikan ibu dan ayah kita sebagai model..itulah prinsip yang saya pegangsekarang...
Abang Farhan, dulu cita2nya ingin menjadi pemain bola sepak terkenal, tetapi bagaimana takdir Allah itu mengubah segalanya...
Satu hari, beliau masuk ke dalam bilik abah, dgn niat untuk mencari satu barang, tetapi, tiba2 matanya tertumpu kepada satu buku karya abah iaitu buku motivasi pelajar..
Abang Farhan menyelak lembaran buku tersebut, sehinggalah matanya tiba2 merenung satu ayat yang dinukilkan oleh abah untuk kami adik beradik.
Ayat itu berbunyi:
"Untuk anakandaku, semoga kalian dapat meneruskan perjuangan ayahanda.."
Tatkala membaca ayat tersebut, abang an terus tersedar dan beliau berkata di dalam hatinya, ya Allah, inilah harapan dan cita-cita yang menjadi hasrat hati abah untuk anak2...
Pada saat, itu, abang an berkata, "AKULAH YANG AKAN MENYAMBUNG PERJUANGAN ABAH.."
Bermula dari peristiwa itulah, abang an berusaha hari demi hari, untuk menjadi pendakwah dan dia ingin meneruskan perjuangan ayahanda yang tercinta dalam bidang motivasi..maka, hilanglah cita2nya yang asal, iaitu untuk menjadi pemain bola sepak..
Dari Padang Bola >>> ke Pentas Dakwah! masyaAllah..
Abah, engkau sungguh dikagumi oleh anak2mu, dengan ilmu yang kau ada, dengan bakat yang terpendam dalam dirimu...semoga ia terus mengalir dalam diri anak2mu dan generasi seterusnya..aameen..
InsyaAllah, semua anak2mu akan meneruskan legasi ini...doakan Allah memberi kekuatan kepada kami semua..Abah, tahniah kami ucapkan dan terima kasih kerana berjaya mendidik kami..
Engkaulah inspirasi kami!

No comments:

Post a Comment

| Suara Siswa Ikim fm- Mahasiswa dan Bahasa Arab |

Alhamdulillah, selesai berkongsi bersama rakyat malaysia tentang Mahasiswa dan Bahasa Arab.. Terima kasih kepada rakan2 daripada Majlis T...